<br><font size=2 face="sans-serif">You might want to try a different router
or check your physical MTS lines. In some cases, if your physical line
has problems, the router chokes and needs a couple of milliseconds to compensate
hence an send/receive error occurs and retries occur. Check your router
error messages (clear it first or take note of the first occurrence of
the send/receive retries, and then check the time when the garbled audio
occurred) </font>
<br><font size=2 face="sans-serif"><br>
<br>
Regards,<br>
<br>
Roland Gallinera<br>
Senior Analyst Programmer<br>
Motor Coach Industries<br>
1475 Clarence Avenue<br>
Winnipeg, MB &nbsp;R3T 1T5<br>
Direct Line: (204) 287-GEEK (287-4335)<br>
roland.gallinera@mcicoach.com<br>
</font>
<br>
<br>
<br>
<table width=100%>
<tr valign=top>
<td width=40%><font size=1 face="sans-serif"><b>&quot;Bergen, Mark&quot;
&lt;mbergen@obsglobal.com&gt;</b> </font>
<br><font size=1 face="sans-serif">Sent by: asterisk-bounces@muug.mb.ca</font>
<p><font size=1 face="sans-serif">09/13/2010 08:26 PM</font>
<td width=59%>
<table width=100%>
<tr valign=top>
<td>
<div align=right><font size=1 face="sans-serif">To</font></div>
<td><font size=1 face="sans-serif">&quot;asterisk@muug.mb.ca&quot; &lt;asterisk@muug.mb.ca&gt;</font>
<tr valign=top>
<td>
<div align=right><font size=1 face="sans-serif">cc</font></div>
<td>
<tr valign=top>
<td>
<div align=right><font size=1 face="sans-serif">Subject</font></div>
<td><font size=1 face="sans-serif">[*] Garbled Outbound Audio</font></table>
<br>
<table>
<tr valign=top>
<td>
<td></table>
<br></table>
<br>
<br>
<br><font size=2 face="Calibri">We have noticed on occasion the outbound
audio on our phone system is garbled. We have checked the network and it
seems to be in good order. It happens randomly and usually only for a few
seconds (just long enough to annoy users). It has also happened when there
was only a light load on the network.</font>
<br><font size=2 face="Calibri">We configured one of the snom 320 handsets
to only use the G711u codec and no real change (outbound audio was still
garbled a couple of times briefly over a 1.5hr phone call). Our system
uses VoIP only inside our local network, we have an MTS PRI for outbound
calls.</font>
<br><font size=2 face="Calibri">Anyone have any ideas or pointers?</font>
<br><font size=2 face="Calibri">Thanks;</font>
<br><font size=2 face="Calibri">Mark</font>
<br><font size=2 face="Calibri">&nbsp;</font>
<br><font size=2 color=#800000 face="Trebuchet MS"><b>Mark Bergen</b></font>
<br><font size=2 color=#800000 face="Trebuchet MS"><b>Network Support Analyst</b></font>
<br><font size=2 color=#000080 face="Trebuchet MS"><b>ONLINE BUSINESS SYSTEMS</b></font>
<br><font size=1 color=#000080 face="Trebuchet MS"><b>Explore | Innovate
| Lead</b></font>
<br><font size=1 face="Trebuchet MS"><b>&nbsp;</b></font>
<br><font size=1 face="Trebuchet MS">200-115 Bannatyne Ave., Winnipeg MB
&nbsp;R3B 0R3</font>
<br><a href=mailto:mbergen@obsglobal.com><font size=1 color=blue face="Trebuchet MS"><u>mbergen@obsglobal.com</u></font></a><font size=1 face="Trebuchet MS">
| &nbsp;Direct Line: 204.982-0218</font>
<br><font size=1 face="Trebuchet MS">Office: 204.982.0200 &nbsp;| &nbsp;Fax:
204.982.0201</font>
<br><a href=http://www.obsglobal.com/><font size=1 color=#800080 face="Trebuchet MS"><u>www.obsglobal.com</u></font></a>
<br><font size=2 face="Calibri">&nbsp;</font><tt><font size=2>_______________________________________________<br>
Asterisk mailing list<br>
Asterisk@muug.mb.ca<br>
</font></tt><a href=http://www.muug.mb.ca/mailman/listinfo/asterisk><tt><font size=2>http://www.muug.mb.ca/mailman/listinfo/asterisk<br>
</font></tt></a>
<br>