<div><font color="#000000"><font><font face="verdana,sans-serif">First of all, do I understand correctly that Vonage VoIP uses SIP and that the ATA&#39;s they supply are &quot;locked&quot; SIP devices?  And that Vonage will not divulge its SIP details?  (Probably to avoid loads of support calls from consumer-type customers who should never be directly exposed to SIP configuration.)</font></font></font></div>

<div><font color="#000000"><font><font face="verdana,sans-serif"> <br>If yes, then my real question is:  Can I re-use/unlock any or all of my Vonage D-Link VTA-VC, Vonage D-Link VTA-CV, and Vonage V-Portal VDV21-VD &quot;orange-stripe&quot; ATA&#39;s for generic SIP?  Will they still work with Vonage too, and/or will they re-lock in that case?</font></font></font></div>

<div><font face="Verdana"> </font></div>
<div><font face="Verdana">Hartmut Sager</font></div>
<div><font face="Verdana"></font> </div>