Well, some others may have different experiences than me, but it&#39;s certainly alot easier and less pain to work with unlocked devices.<div><br></div><div>The ATA&#39;s will be using SIP -- even Rogers One Number that they are advertising uses SIP (in their software and devices) - they just allocate another DID for the device.  Seems like they want to try to offer services LIKE google voice here in Canada. (Oh, one day maybe!)<br>
<div><br></div><div>Those locked ATA devices from what I&#39;ve seen just lock up the VoIP web pages.  Some have had success in the past with certain types of devices for getting them unlocked, but it is an experience -- seems there is one or two guys on a forum who can unlock it for you remotely.  I&#39;ve never had any luck with unlocking one device I picked up, but had luck with another.  </div>
<div>You are right, that if you reset the device, some will relock themselves again and you have to go through the process of unlocking it again.</div><div><br></div><div>Personal opinion - it&#39;s not worth your time -- that is, unless you have the time to put into it for interests sake :-)  You can buy ATA devices fairly cheap these days - and Les sells them locally for good prices.</div>
<div><br></div><div>The technology hasn&#39;t changed much and there&#39;s interesting services being built with the telco interfacing -- so fun is key to making it worthwhile. :-)</div><div><br></div><div>Dan.<br><br><div class="gmail_quote">
On Mon, Jan 7, 2013 at 6:33 PM, Hartmut W Sager <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:hwsager@marityme.net" target="_blank">hwsager@marityme.net</a>&gt;</span> wrote:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div><font color="#000000"><font><font face="verdana,sans-serif">First of all, do I understand correctly that Vonage VoIP uses SIP and that the ATA&#39;s they supply are &quot;locked&quot; SIP devices?  And that Vonage will not divulge its SIP details?  (Probably to avoid loads of support calls from consumer-type customers who should never be directly exposed to SIP configuration.)</font></font></font></div>


<div><font color="#000000"><font><font face="verdana,sans-serif"> <br>If yes, then my real question is:  Can I re-use/unlock any or all of my Vonage D-Link VTA-VC, Vonage D-Link VTA-CV, and Vonage V-Portal VDV21-VD &quot;orange-stripe&quot; ATA&#39;s for generic SIP?  Will they still work with Vonage too, and/or will they re-lock in that case?</font></font></font></div>
<span class="HOEnZb"><font color="#888888">

<div><font face="Verdana"> </font></div>
<div><font face="Verdana">Hartmut Sager</font></div>
<div><font face="Verdana"></font> </div>
</font></span><br>_______________________________________________<br>
Asterisk mailing list<br>
<a href="mailto:Asterisk@muug.mb.ca">Asterisk@muug.mb.ca</a><br>
<a href="http://www.muug.mb.ca/mailman/listinfo/asterisk" target="_blank">http://www.muug.mb.ca/mailman/listinfo/asterisk</a><br>
<br></blockquote></div><br></div></div>